페르노리카 코리아(Pernod Ricard Korea)는 4월 29일부터 5월 15일까지 2주간, 서울 더 현대 서울에서 ‘아이엠 네이쳐(I am nature)‘를 콘셉트로 한 ‘페리에 주에 팝업 스토어’를 오픈했다.
페리에 주에의 설립자이자 보타니스트였던 피에르 니콜라스 페리에(Pierre-Nicolas Perrier)는 최상의 샴페인 품질을 유지하기 위해서는 메종 페리에 주에의 자연환경을 소중히 지키며 자연과 유기적인 관계를 이어가야 한다는 신념을 가졌다. 이러한 그의 철학은 후대에도 이어져 자연 친화적 포도 재배와 포도원 관리를 통해 최상의 샴페인의 명맥을 이어오는 동시에 메종 페리에 주에와 자연이 공생하는 이상적 발전을 이루는 밑거름이 됐다.
‘아이엠 네이쳐’라는 콘셉트로 선보이는 페리에 주에 팝업 스토어를 찾았다. ‘페리에 주에 팝업 스토어’는 한 해의 포도 수확물로 만든 빈티지 샴페인과 여러 해의 포도 수확물을 블렌딩하여 만든 논빈티지 샴페인을 취향에 맞게 경험할 수 있는 공간을 제공했다. 기존 페리에의 시그니처 브뤼 샴페인부터 새롭게 론칭된 샴페인까지 다양하게 접할 수 있으며, 히스토리 존에서는 페리에 주에 브랜드의 로맨틱한 탄생 스토리부터 샤르도네에 전문적인 메종 페리에 주에의 자부심을 엿볼 수 있다. 1811년 니콜라스 페리에와 아델 주에의 결혼으로 탄생한 아름다운 샴페인 브랜드 페리에 주에는 최초의 드라이 스타일 샴페인의 뀌베 케이(Cuvee K)를 선보였고, 이는 오늘날 ‘브뤼’ 스타일에 영감을 준 제품이다. 200년 넘는 역사 동안 최고급 샴페인이라는 전통과 명성을 이어오고 있는 페리에 주에는 최상급 포도원에서 재배된 최고급 샤르도네(Chardonnay)를 높은 비율로 블렌딩해 섬세하고 우아한 맛과 향을 자랑하며, 완벽한 품질의 제품만을 생산하기 위해 포도의 퀄리티가 좋은 해에만 수확 생산하고 있다.
특히, 자연을 예술로 승화한 샴페인 브랜드 ‘페리에 주에(Perrier-Jouët)’의 최상급 샤르도네 100%로 빚어 섬세하고 우아하며 매혹적인 향과 뛰어난 풍미를 자랑하는 ‘페리에 주에 블랑 드 블랑(Perrier-Jouët Blanc de Blancs)’과 ‘페리에 주에 벨 에포크 블랑 드 블랑 2012 빈티지’를 출시했다.
‘페리에 주에 블랑 드 블랑’은 논빈티지 뀌베(Cuvée)로, 청포도 품종 중 고급 품종인 샤르도네(Chardonnay)만으로 만들어 경쾌하고 프레시한 아침이슬과 같은 풍미를 선사한다. 이는 피노 누아, 샤르도네, 피노 므뉘에가 블렌딩 된 일반적인 샴페인보다 훨씬 섬세하고 독창적이라, 하이엔드 레스토랑의 쉐프들과 소믈리에들이 기다려온 제품이다. 특히 경쾌한 버블은 물론, 아카시아, 허니서클, 엘더베리 등 매혹적이고 압도적인 플로럴 아로마에 크리스피한 시트러스 향이 자연스럽게 어우러지며, 놀라울 정도로 매끄럽고 부드러운 마무리로 신선함이 오래 지속되는 것이 특징이다.
‘페리에 주에 블랑 드 블랑’을 시음하고 솔직한 맛 평가를 해보는 시간을 가졌다. 최소 3년의 숙성을 가진 ‘페리에 주에 블랑 드 블랑’은 일반적인 샴페인보다 훨씬 섬세한 풍미를 낸다. 특히 단맛이 강하지 않고 드라이하지만 약간의 달콤한 맛과 상큼함을 느낄 수 있어 자두, 농어, 오리 스테이크와도 잘 어울린다.
또한 소비자들이 즐길 수 있는 다양한 콘텐츠도 준비되어 있으며, 인스타그램 이벤트 존에서는 생명 다양성재단과 함께하는 뜻깊은 캠페인이 진행된다. SNS에 팝업 스토어 방문 인증샷과 함께 특정 해시태그를 업로드하면 생명다양성재단에 소정의 금액이 기부된다. 기부금은 생명다양성재단의 동식물을 보존에 위해 힘쓰는 활동들에 사용될 예정이며, 캘리그래피 작가가 직접 글라스에 각인을 해줘 나만의 특별한 글라스를 소장할 수 있는 인그레이빙 서비스도 준비되어 있다.
한편, ‘페리에 주에 팝업 스토어’는 성인이면 누구나 입장이 가능하며 여의도 더 현대 서울 지하 1층에서 평일에는 오전 10시 30분부터 오후 8시까지, 주말에는 오전 10시 30분부터 오후 8시 30분까지 운영된다.
<사진 제공 - '팝업 스토어'>
“Perrier-Jouët,” the Champagne Brand Known for Elevating Nature to Art, Opens a Pop-up Store with the Concept “I am Nature”
The “Perrier-Jouët Pop-up Store,” hosted by “Pernod Ricard Korea,” has been launched at “The Hyundai Seoul” in Yeouido. It is open for two weeks, from April 29 to May 15, 2022, with the concept "I am Nature."
Pierre-Nicolas Perrier, a botanist and the founder of Perrier-Jouët, believed in the importance of preserving Maison Perrier-Jouët’s bond with the natural environment and continuing this close relationship through the maintenance of the highest champagne quality. His philosophy, inherited by later generations, carried on the production of the finest champagne through nature-friendly viticulture and vineyard management, simultaneously becoming the foundation for the ideal development of a symbiotic relationship between nature and Maison Perrier-Jouët.
I had the opportunity to visit the Perrier-Jouët Pop-up Store. The store provides a space to experience a champagne-tasting event comprising vintage champagne, made from the year's grape harvest, along with non-vintage champagne, made by blending several years of grape harvests to suit individual tastes. Visitors can experience various kinds of champagne, ranging from Brut Champagne, Perrier's signature champagne, to the brand’s newly launched champagne, and are also treated to insights on the brand’s romantic origin story as well as Maison Perrier-Jouët’s pride in Chardonnay. The beautiful champagne brand, Perrier-Jouët, which was created by the marriage of Nicholas Perrier and Adele Jouët in 1811, introduced the first dry champagne, "Cuvée K," which gave inspiration to the present-day "Brut" style of champagne. Perrier-Jouët, a brand whose tradition and reputation as the finest champagne has continued for more than 200 years, boasts delicate and elegant flavors and aromas by blending the best Chardonnay grown in the best vineyard, and harvests grapes only in the years that they are of high enough quality to produce the perfect wine.
In particular, the brand has launched “Perrier-Jouët Blanc de Blancs” and “2012 Perrier-Jouët Belle Epoque Blanc de Blancs,” which are marked by delicate, elegant, and fascinating aromas as well as exceptional flavor, and are made with 100% of the finest Chardonnay intended to elevate nature to art.
Perrier-Jouët Blanc de Blancs is a non-vintage Cuvée constituting only Chardonnay, the finest variety of green grapes, giving it a refreshing morning dewy flavor. It is an original composition and is much more delicate than a typical champagne blended with Pinot Noir, Chardonnay, and Pinot Meunier, and has been long-awaited by chefs and sommeliers at high-end restaurants. In particular, along with its breezy bubbles, fascinating and overwhelming floral aromas, such as acacia, honey circle, and Elderberry, naturally blend with its crispy citrus scent, along with its surprisingly smooth and soft finish, making its freshness a long-lasting phenomenon.
I was fortunate to have enough time to sample “Perrier-Jouët Blanc de Blancs” and evaluate its taste. With a minimum of three years of maturity, it has a much more delicate flavor than ordinary champagne. In particular, while it is dry and lacks strong sweetness, it is characterized by a slight honeyed and tangy flavor, which pairs well with certain dishes, including plum, sea bass, and duck steak.
In addition to champagne-tasting, customers can enjoy various other aspects, including being apprised about meaningful campaigns hosted with the Biodiversity Foundation at the Instagram event zone. By uploading images with specific hashtags on social networking sites, that serve as proof of having visiting the pop-up store, each customer donates a certain amount to the Biodiversity Foundation, which is then utilized for activities to preserve flora and fauna. Customers can also create their own special champagne glass, engraved by calligraphy artists, by participating in the engraving event.
The Perrier-Jouët Pop-up Store is open to adults from 10:30 a.m. to 8 p.m. on weekdays and from 10:30 a.m. to 8:30 p.m. on weekends. It is located on the first basement level of The Hyundai Seoul in Yeouido.